Vijesti:
Oglas:
Početna > Vijesti > Vijesti dana > JGL: Izvješće o održivom razvoju
  • Smanji veličinu slova
  • Normalna veličina slova
  • Povećaj veličinu slova

JGL: Izvješće o održivom razvoju


7.11.2011 10:41:00 | Autor/Izvor Limun.hr

Prepoznajući važnost poštivanja najviših globalnih standarda suvremenog i odgovornog poslovanja, farmaceutska tvrtka Jadran-Galenski laboratorij d.d. iz Rijeke (JGL) ovih je dana objavila Izvješće o održivom razvoju koje donosi pregled ekonomskog, okolišnog i društvenog poslovanja tvrtke u 2010. godini. Izvješće, u kojemu je obuhvaćen cjelokupni raspon djelovanja i aktivnosti tvrtke, kao i svi odnosi koje pri tome tvrtka gradi, JGL izdaje treću godinu u skladu sa Smjernicama Globalne inicijative za izvještavanje (Global Reporting Initiative – GRI), navodi se u priopćenju.
Global Compact, inicijativa Ujedinjenih naroda (UN) za uvođenje društveno odgovornog poslovanja, pokrenuta je 2000. godine za vrijeme mandata Kofija Annana na funkciji Glavnog tajnika UN-a i danas je najveća takva inicijativa koja okuplja preko 8.000 korporativnih dionika iz preko 135 zemalja diljem svijeta.

Global Compact je strateška inicijativa koja se temelji na deset osnovnih načela iz područja ljudskih i radnih prava, okoliša i borbe protiv korupcije. Kao takav, Global Compact predstavlja jedinstveni primjer suradnje poslovnog svijeta i međunarodne zajednice te uz kompanije okuplja i predstavnike akademske zajednice, civilnog društva, vlada, poslovnih udruga te samog UN-a. Lokalna mreža Global Compacta Hrvatske osnovana je 2007. godine, a JGL je od tada njen aktivni član - kontinuirano i apsolutno poštuje, provodi i promiče deset općih načela koja su usuglašena i izvedena iz Opće deklaracije o ljudskim pravima, Deklaracije Međunarodne organizacije rada o temeljnim načelima i pravima iz radnog odnosa, Deklaracije o okolišu i razvoju iz Rija, Konvencije Ujedinjenih naroda protiv korupcije.

Prema riječima gospodina Ive Usmiania, direktora JGL-a, 2010. godina  je u povijesti JGL-a bila rekordna. Tijekom te godine tvrtka je ostvarila rast prodaje od 36% i rast izvoza od 67% u odnosu na 2009. godinu. Poduzeti su značajni koraci u segmentu internacionalizacije i otvaranja novih tržišta. Dosegnuti su najviši svjetski standardi u sustavu kvalitete, dobiveni novi certifikati kvalitete, uspješno provedene organizacijske promjene te niz sustavnih poboljšanja koja omogućavaju još bolje upravljanje vlastitim resursima, stoji u priopćenju.             
                                
S Indeksom DOP-a prema održivom razvoju Hrvatske
U prvoj polovici 2011. godine Hrvatska gospodarska komora i Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj tradicionalno su dodijelili nagrade najboljim tvrtkama za društveno odgovorno poslovanje. Nagrađene su po tri tvrtke u kategorijama malih, srednjih i velikih tvrtki, a JGL je dobio posebnu nagradu za najveći napredak u odnosu na godinu ranije. Šest osnovnih područja koja definiraju kriterije metodologije ocjenjivanja su: ekonomska održivost i strateška orijentacija na društveno odgovorno poslovanje, radna okolina, zaštita okoliša, ulaganje u zajednicu i tržišni odnosi. Obzirom da je nagrada Indeks DOP-a nastala kao zajednička inicijativa Hrvatske gospodarske komore i Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, uz stručnu i financijsku podršku USAID-a, UNDP-a i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu s ciljem da se istaknu hrvatske tvrtke koje su primijenile društvenu odgovornost kroz sva važna područja.

Naime, osim što bi projekt trebao potaknuti potrošače da prilikom kupnje daju povjerenje upravo onim proizvodima čiji proizvođači brinu za okoliš i svoju društvenu zajednicu, ukupan rezultat trebao bi biti kvalitetnije gospodarstvo, ali i bolja zaštita okoliša te društveni prosperitet. Uz svjesnost da samo društveno odgovorno poslovanje osigurava dugoročnu konkurentnost i održivost tvrtke, a onda i održivi razvoj Hrvatske – JGL je ponosni vlasnik Indeksa DOP-a.

Vrijednosti koje njeguje JGL su timski rad, izvrsnost i bliskost. Strateške odrednice tvrtke su internacionalizacija, fokusiranost, bliskost s kupcima i održivi rast.

JGL-ov primarni terapijski fokus je liječenje osjetila. Najznačajniji infrastrukturni i tehnološki projekt JGL-a u 2010. godini svakako je bila izgradnja novog odjela sterilnih pripravaka, namijenjenog proizvodnji sterilnih kapi.

U travnju 2010. godine JGL je lansirao prve generičke inačice latanoprosta – LATANAX, kapi za oči. Riječ je o najpropisivanijem antiglaukomskom preparatu u svijetu, te “zlatnom standardu“ među pripravcima iz skupine analoga prostoglandina koji se koristi za snižavanje povišenog očnog tlaka u bolesnika s očnom hipertenzijom i glaukomom otvorenog kuta. Lijek se ne proizvodi samo za hrvatsko tržište, već i za brojna druga tržišta za koja su sklopljeni ugovori o licenci i/ili proizvodnji. JGL također jača brendove Lactogyn i Normia iz područja probiotika, dok je Aqua Maris lansirao nove proizvode. Tijekom 2010. godine lansiran je ukupno 31 novi proizvod.

U 2010. godini JGL je izuzetno mnogo uložio u sustav kvalitete – investirano je u postizanje uvjeta dobre proizvodne prakse (GMP) u skladištu ulaznih sirovina i mikrobiološkom laboratoriju (lokacija Pulac), kao i u tehnologiju očnih kapi (lokacija Svilno). JGL jenakon provedenog recertifikacijskog audita ISO22000;2005, dodjeljivanja ISO 13486;2003 upravljanje kvalitetom za medicinske proizvode, te dobivanjem europskog GMP certifikata u tehnologijama proizvodnje sterilnih oftalmoloških preparata postao farmaceutska tvrtka s u potpunosti certificiranim sustavom upravljanja kvalitetom što je od izuzetne važnosti za opstanak na inozemnom tržištu, kao i za izlazak na nova, navodi se u priopćenju.

Internacionalizacija je jedna od glavnih strateških odrednica JGL-a. Tvrtka je sklopila ugovore za svoje strateške brendove Aqua Maris, Meralys i Adrience spartnerima u Rumunjskoj, Latviji, Litvi, Estoniji, Rusiji, Guatemali, Turskoj, Kuvajtu i Jemenu. Svoju uspješnu izvoznu orijentiranost JGL je zaokružio nagradama “Zlatni ključ“ za najboljeg izvoznika u Rusku Federaciju u 2009. i 2010. godini.

Što se tiče prodajnih rezultata u 2010. godini Aqua Maris bilježi svoj rast. Realiziran je s cca. 179 milijuna kuna, što predstavlja rast od cca. 69% u odnosu na 2009. godinu. Na ključnim tržištima CIS-a bilježi rast za čak 66% u odnosu na prethodnu godinu. Aqua Maris je prisutan u 30 zemalja u svijetu, a u svojoj kategoriji vodeći je u regijama Jugoistočne Europe i CIS-a. S više od 50 milijuna prodajnih jedinica, Aqua Maris je jedan od najuspješnijih hrvatskih izvoznih brendova, gdje izvoz čini 98% njegove prodaje. JGL je zahvaljujući ovom brendu i treći proizvođač prirodnih sprejeva i kapi za nos u svijetu gdje drži 5% svjetskog tržiša nasal saline (peparati za nos na osnovi fiziološke otopine ili morske vode).

JGL danas ima dva jaka strateška partnera iz EU i Kanade u projektima razvoja u portfelju očnih kapi, a njihova prodajna realizacija se očekuje početkom 2012. Do 2011.godine planiran je iskorak na još novih tržišta s fokusom na tržište Brazila i Južne Amerike, SAD-a, Velike Britanije, te zemlje Srednje Europe, Skandinavije, Bliskog Istoka i Zapadne Europe.

Ukupan broj zaposlenika u JGL-u na dan 31.12.2010. bio je 477, od toga 338 žena (70,86%) i 139 muškaraca (29,14%). Strukturu top managementa čini 55% žena, a 45%muškaraca, a prosječna dob je 37 godina. Preko 60% zaposlenih ima visoko obrazovanje, a 92% top managementa u tvrtki je duže od 15 godina. Njih čak 80% na top managerskim pozicijama je izraslo unutar tvrtke. Tvrtku je tijekom 2010. godine napustilo 11 zaposlenika od toga 6 žena. JGL je za svoj izuzetan odnos prema zaposlenicima za 2010. godinu dobio i nagradu “Poslodavac Partner“, i to s maksimalnim brojem bodova u svim ocjenjivačkim područjima.

Financijski pokazatelji govore da su prihodi u 2010. godini za 34% veći u odnosu na 2009. godinu što predstavlja jednu od najvećih stopa rasta tvrtke od njenog osnutka. Prihodi od prodaje u inozemstvu rasli su 67% što navodi na zaključak kako je prvenstveno tržište CIS-a najzaslužnije za rast tvrtke u 2010. Financijski prihodi rasli su 92% pod utjecajem procesa pripajanja tvrtke kćeri Ardentis d.o.o. prilikom kojeg je iskazan negativan good will u financijskim prihodima JGL-a a u iznosu od 6.291.715,48 kuna. Poslovni rashodi u 2010. Iznose HRK 438 milijuna i veći su za 38% u odnosu na 2009. Rast ukupnih rashoda je shodno uravnotežen s rastom ukupnih prihoda i iznosi 35% u odnosu na 2009.

Što se tiče gospodarenja otpadom u JGL-u je 2010. u odnosu na 2009. godinu ukupna količina otpada smanjena za značajnih 21%, i to unatoč povećanju opsega proizvodnje. Najznačajnije za ovakve pozitivne rezultate u ovom izvještajnom razdoblju bilo je uvođenje sustava obrade tehnoloških i sanitarnih otpadnih voda u pogonu Svilno. Na taj način količina otpadnih voda je svedena na minimum, stoji u priopćenju.