Oglas:
Početna > CROBEX® > Iskrcavanje nafte na Urinju prijeti Kvarneru
  • Smanji veličinu slova
  • Normalna veličina slova
  • Povećaj veličinu slova

Iskrcavanje nafte na Urinju prijeti Kvarneru


3.2.2010 9:15:00 | Autor/Izvor: Novi list/PressCut

Nedavni izljev sirove nafte na tankerskom vezu Inine rafinerije na Urinju, iako je prošao bez većih posljedica, izazvao je oštru reakciju načelnika Općine Kostrena Miroslava Uljana koji već danima upozorava kako iskrcaj sirove nafte na Urinju predstavlja stalnu opasnost za Kvarnerski zaljev. Tvrdim da taj vez nije siguran. Nafta se iskrcava s tankera na četverovezu, putem flaksibilne cijevi.

U neposrednoj blizini izgrađena je luka za prekrcaj sirove nafte, u Omišlju, kao i podmorski naftovod od Omišlja do Urinja koji je izgrađen upravo radi sigurnog transporta nafte do rafinerije.Uvjeti iskrcaja nafte u Omišlju su neusporedivo sigurniji jer je riječ o pristaništu koje je u uvali i potpuno je zatvoreno branom, čime je mogućnost zagađenja Kvarnerskog zaljeva daleko manja čak i u slučaju da dođe do eventualnog izljeva sirove nafte.

Osim toga, ako Ina iskrcava naftu na četverovezu ispred rafinerije, što je potencijalno daleko opasnije, čemu su onda uopće potrošeni milijuni za izgradnju podmorskog cjevovoda, čemu Janaf plaća koncesiju u Omišlju, te zašto svi zajedno zapravo gubimo takvom praksom. Ina radi uštede od nekoliko stotina tisuća dolara izlaže riziku cijeli Kvarner, rekao je Uljan, koji je još prošloga tjedna za Novi list izjavio da Ina nema koncesiju za prekrcaj sirove nafte u Urinju.

Upitan da pojasni tu tvrdnju, Uljan je kazao kako je vez u Urinju, prema dokumentima kojima raspolaže Općina Kostrena, namijenjen prekrcaju naftnih derivata, a ne sirove nafte. Takvu tvrdnju opovrgava riječki lučki kapetan Darko Glažar koji kaže kako se prekrcaj sirove nafte u Urinju odvija uz sve potrebne uvjete, pa tako i posjedovanje koncesije.

Smatram da se ovakvim olako izrečenim tvrdnjama nepotrebno uznemiruje javnost. Iskrcaj sirove nafte na Urinju je, doduše, bio u prekidu, i to od kraja 2004. godine do ljeta 2009. ali ne zbog toga što Ina nije imala koncesiju, već zato što fleksibilna cijev za prekrcaj nafte nije zadovoljavala tehničke uvjete pa je Lučka kapetanija Rijeka zabranila prekrcaj dok se ti uvjeti ne ispune.

Prošle godine stečeni su uvjeti za iskrcaj sirove nafte i on se od tada nesmetano i sigurno obavlja, kazao je Glažar. Da Ina posjeduje odgovarajući koncesijski ugovor do 2011. godine potvrđeno je i iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, u čijem odgovoru stoji kako je riječ o industrijskoj luci koja služi za prekrcaj tereta namijenjenog potrebama proizvodnog procesa ovlaštenika koncesije.

"Prema navedenom razvidno je kako se u industrijskoj luci Urinjmogu privezivati i ukrcavati/iskrcavati svi brodovi s teretima koji služe za potrebe proizvodnog procesa, dakle nema zapreke za prekrcaj sirove nafte u navedenoj luci u odnosu na dodijeljenu koncesiju", stoji u dopisu ministarstva. lako je na papiru sve u redu, ipak ostaju otvorena pitanja svrhe luke za prekrcaj nafte u Omišlju i izgradnje cjevovoda od nje do Urinja, ako se u njihovoj neposrednoj blizini nafta direktno iskrcava s tankera u rafineriju.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Bojan Hlača ističe kako je iskrcaj nafte u Omišlju daleko prihvatljivija opcija od četveroveza u Urinju.- Cjevovod od Omišlja do Urinja omogućuje siguran i ekološki prihvatljiv način transoporta nafte do rafinerije. Apsurdno je da imamo luku za prekrcaj nafte, sa svom potrebnom infrastrukturom, a odmah ispred nje se koristi četverovez za iskrcaj nafte, rekao je Hlača.